Εταιρεία
Οίκοι
Υπηρεσίες
Επικοινωνία
Sitemap
ΝΑΡΘΗΚΕΣ ΔΑΚΤΥΛΩΝ 3PointProducts-Oval 8
ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΒΑΔΙΣΗΣ
ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΑ ΕΙΔΗ
ΝΑΡΘΗΚΕΣ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ
ΔΥΝΑΜΙΚΟΙ ΝΑΡΘΗΚΕΣ ΔΥΣΚΑΜΨΙΑΣ-ΑΓΚΥΛΩΣΗΣ ΑΚΡΩΝ Controlled Dynamic Stretch Principle (CDS)
ΖΩΝΕΣ ΟΣΦΥΟΣ-ΖΩΝΕΣ ΚΟΙΛΙΑΣ
ΚΑΛΤΣΕΣ ΔΙΑΒΗΤΙΚΩΝ & ΦΛΕΒΙΚΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ
ΠΕΛΜΑΤΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ
ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΛΕΜΦΟΙΔΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΦΛΕΒΙΚΗΣ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑΣ
ΜΑΣΤΕΚΤΟΜΗ-ΤΕΧΝΗΤΟΣ ΜΑΣΤΟΣ
ΑΕΡΟΣΤΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΑΞΙΛΑΡΙΑ ΚΑΤΑΚΛΙΣΗΣ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ HOME CARE
ΑΝΑΠΗΡΙΚΑ ΑΜΑΞΙΔΙΑ-ΚΑΡΟΤΣΑΚΙΑ
ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ ΜΠΑΝΙΟΥ
ΟΞΥΓΟΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΣΥΜΠΥΚΝΩΤΕΣ ΟΞΥΓΟΝΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟ ΟΞΥΓΟΝΟ
ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΕΙΔΗ ΠΙΕΣΟΜΕΤΡΑ-INR
ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΙΑΤΡΕΙΟΥ
 

Χρήσιμες Συμβουλές
 
ΜΑΘΕΤΕ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΝΟΥΣ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ ΣΑΣ
Φωτογραφία Εκτύπωση

 

Πόνοι στη Μέση

Έχει διαπιστωθεί ότι οι δύο στους τρεις εργαζόμενους είχαν κάποτε αισθανθεί πόνους στη μέση. Και όχι μόνο όσοι ασχολούνταν σε βαριές δουλειές , αλλά και εργαζόμενοι σε ελαφριές δουλειές , ακόμη και υπάλληλοι γραφείων.




ΤΑ ΑΙΤΙΑ

Για την οσφυαλγία δεν φταίει η φυσική κατάσταση του ατόμου. Αυτή αποτελεί δευτερεύοντα παράγοντα.

Ιατρικές έρευνες έδειξαν ότι:

  - 20% των πόνων στη μέση προέρχονται από φλεγμονή (αρθρίτιδα, μόλυνση των ουροποιητικών οδών).
  - % οφείλονται σε χτύπημα στη μέση και σε διάφορα άλλα αίτια.

αλλά το σπουδαιότερο είναι το υπόλοιπο 70% που οφείλεται σε εκφυλισμό των δίσκων που είναι ανάμεσα στους σπονδύλους. Η μεταβολή από τη φθορά του χρόνου της ουσίας που είναι φτιαγμένος ο κάθε δίσκος προκαλεί την ανωμαλία, με δυνατούς πόνους ακόμη και στις συνήθεις κινήσεις του σώματος.

Ο ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ

Κάθε δίσκος αποτελεί μια μικρή κυκλική "φλάντζα" γεμάτη από μια γλοιώδη ουσία σαν ζελατίνα. Το περίβλημα του είναι από χόνδρο και συνδέει τον επάνω σπόνδυλο με τον κάτω. Η αρθρωτή αυτή σύνδεση συγκρατεί τον ένα σπόνδυλο πάνω στον άλλο.



Ο νωτιαίος μυελός είναι μία δέσμη νεύρων που βρίσκονται μέσα στο σωλήνα που σχηματίζουν οι σπόνδυλοι. Τα νεύρα αυτά αφού βγουν από τις ειδικές τρύπες των σπονδύλων διακλαδίζονται σ' όλο το σώμα . Αν ένας σπόνδυλος φύγει από τη θέση του θα πιάσει κάποιο νεύρο που περνά εκεί κοντά με αποτέλεσμα να αισθανθούμε δυνατό πόνο. Ακόμη και οι κανονικές κινήσεις του κορμιού μπορούν να φθείρουν τα περιβλήματα των δίσκων, όπως τρώγεται το λάστιχο του αυτοκινήτου στο πεζοδρόμιο. Είναι πιθανό λίγο γλοιώδες υγρό να χυθεί και να χαθεί έτσι "ποσότητα" ζωτικής πίεσης (δημιουργία κοίλης). Τότε ολόκληρη η σύνδεση θα γίνει χαλαρή, με αποτέλεσμα όταν σκύβουμε ή τεντωνόμαστε να αισθανόμαστε ΔΥΝΑΤΟ ΠΟΝΟ.

ΟΙ ΠΑΘΟΝΤΕΣ

Παθήσεις της σπονδυλικής στήλης παρουσιάζονται και στις ηλικίες 20 και 30 ετών. Όσοι πάθουν μια φορά οσφυαλγία είναι δυνατό να προσβάλλονται κατά διαστήματα από δυνατούς πόνους στη μέση, με ενδιάμεσες μακρές περιόδους δίχως ενοχλήσεις. Στα 30 έως 50 χρόνια , οι πόνοι μπορούν να γίνουν συχνότεροι και δυνατότεροι, αισθητοί στους γλουτούς ή και στους μηρούς. Γύρω στα 55, τα συμπτώματα μπορεί να μην ξεχωρίζουν απ' της αρθρίτιδας και ο πόνος να είναι πιο επίμονος αλλά λιγότερο οξύς. Σε πιο προχωρημένες ηλικίες, ενώ ο δίσκος θα έχει τελείως εκφυλιστεί, αναπτύσσεται ένα είδος ουλής που μπορεί να επανασταθεροποιήσει τη σύνδεση των σπονδύλων κι ο πόνος στη μέση να εξαφανιστεί.

Καμιά φορά παρουσιάζεται σπάσιμο του δίσκου με γρήγορη διαρροή υγρού - όμοια με το σκάσιμο λάστιχου αυτοκινήτου. Τότε η ρίζα του νεύρου όχι μόνο "μαγκώνεται", αλλά και χειροτερεύει απ' το υγρό που ξεφεύγει.

Σε οποιαδήποτε ηλικία ... πρώτα να συμβουλευτείς ένα γιατρό ή έναν φυσικοθεραπευτή. Η ειλικρινής συνομιλία με τον ειδικό θα σε βοηθήσει ν' αντιληφθείς ποιο είναι το πραγματικό πρόβλημα σου. Μπορεί ο γιατρός να σου συστήσει ν' ακολουθήσεις ένα πρόγραμμα που θ'α περιλαμβάνει :

ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Όσοι υποφέρουν από τη μέση τους θα πρέπει να προσέχουν συνεχώς τη στάση του σώματος . Επίσης συνιστάται η εντατική σωματική άσκηση. Η σωστή άσκηση ή καλύτερα γυμναστική του σώματος και ιδιαίτερα των μυών της κοιλιάς , προστατεύει από ανωμαλίες της μέσης.

ΣΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ

Προσπάθησε να μην εργάζεσαι για πολύ χρόνο σκυφτός. Πλησίασε το βάρος που θα σηκώσεις και μη τεντώνεσαι ή απλώνεις τα χέρια σου για να το πιάσεις . Απόφευγε να σηκώνεις βάρη ψηλά. Αν δεν γίνεται αλλιώς, διόρθωσε τη λαβή σου για να κρατάς σταθερά το φορτίο. Μη γέρνεις προς τα εμπρός την ώρα που ανυψώνεις. Με το ένα πόδι να πατάει λίγο πιο ψηλά βοηθιέσαι στο να διατηρείς πιο ασφαλή στάση ανυψώσεως.

ΟΔΗΓΗΣΗ

Στην οδήγηση θα πρέπει η γωνία του κορμού με τα πόδια να είναι όσο το δυνατόν σε αμβλεία γωνία , αφού έτσι οι συμπιεστικές δυνάμεις που καταλήγουν στην μέση να μην είναι κάθετες αλλά διαγώνιες και έτσι να μειώνεται η πίεση των δίσκων .

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΥΨΩΣΕΩΣ

Βοηθούν τον σωματικό αυτοέλεγχο και αποτρέπουν τα "ξαφνιάσματα" της μέσης.

  - Έχε το φορτίο κοντά στο σώμα σου.
  - Σήκωνε το βάρος χρησιμοποιώντας τα πόδια σου και κράτα ίσια τη ράχη σου (όχι κατακόρυφα).
  - Αν χρειαστεί να στρίψεις φορτωμένος , άλλαξε τη θέση των ποδιών σου. Μην στρίβεις τον κορμό σου.

<< Επιστροφή << Προηγούμενη | Επόμενη >>
      PGC Facebook
      Χρήσιμες Συμβουλές
      Νέα Προϊόντα